نوبت دهی اینترنتی درمانگاه
  • 1403/07/23 - 09:12
  • - تعداد بازدید: 13
  • - تعداد بازدید کنندگان: 9
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

ترجمه آپدیت پیشگیری از خودکشی: منبعی برای اصحاب رسانه

رسانه ها میتوانند با برجسته کردن برنامه ها و ابتکارات پیشگیرانه از خودکشی، مانند برنامه های آموزشی در مدارس، گروه‌های حمایتی و خدمات مشاوره، به تشویق افراد به دنبال کمک و حمایت باشند. افزون بر این رسانه‌ها میتوانند با ارائه الگوهای مثبت و به تصویر کشیدن افرادی که بر خودکشی غلبه کرده‌اند و زندگی پرباری دارند، به افراد در معرض خطر امید و الهامبخشی بدهند

339341.mp3 ترجمه آپدیت پیشگیری از خودکشی: منبعی برای اصحاب رسانه

رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی، نقشی حیاتی در انعکاس اخبار و رویدادها ایفا میکنند. با این حال، این قدرت عظیم با مسئولیت بزرگی همراه است، به خصوص زمانی که پای موضوعات حساس و آسیب پذیری مانند خودکشی به میان میآید. نحوه پوشش رسانه ای اخبار خودکشی میتواند تأثیر عمیقی بر جامعه، افراد در معرض خطر و خانواده های داغدار داشته باشد. رسانه ها میتوانند با اطلاع رسانی درباره علائم هشداردهنده خودکشی، منابع حمایتی موجود و خطوط تلفن کمک، به افزایش آگاهی عمومی در مورد این معضل اجتماعی کمک کنند و باعث کاهش انگ خودکشی شوند چرا که خودکشی هنوز هم در بسیاری از جوامع با انگ و شرم همراه است. رسانه ها میتوانند با به تصویر کشیدن خودکشی به عنوان یک مشکل سلامت روان قابل درمان و با نشان دادن داستانهای امید و بهبودی، به کاهش این انگ کمک کنند.

نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در نحوه انتشار خبر خودکشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مطالعه کتابچه حاضر، تحت عنوان «پیشگیری از خودکشی: منبعی برای اصحاب رسانه» که توسط تعدادی از متخصصان علاقمند ترجمه  شده است برای خبرنگاران که رکن چهارم دموکراسی هستند و هم عموم مردم که امروزه در فضای مجازی خود یک رسانه هستند و هم برای متخصصان امر پیشگیری از خودکشی توصیه می شود.

پیشگیری از خودکشی:
منبعی برای اصحاب رسانه
ویرایش 2023
مترجمان:
زهرا‌ولیدآبادی‌
سید‌نوید‌ابراهیمی‌
میثم‌صالحی
زیر نظر:
پروفسور محسن رضائیان
استاد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی در سال 2023
Preventing suicide: a resource for media professionals Update 2023 :عنوان

جهت مطالعه متن کامل راهنمای پیشگیری از خودکشی می توانید فایل زیر را دانلود کنید.
 فایل کتابچه  (به زبان فارسی)

 

این گاید لاین به 4 زبان مختلف ترجمه شده است که توسط سازمان who انتشار داده شده است.

لینک مستقیم دانلود از سازمان بهداشت جهانی:

https://iris.who.int/handle/10665/372691

  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 339341
:
کلیدواژه ها
Template settings